tiistai 20. heinäkuuta 2010

Jäätelökesä on pelastettu!!

Nyt heti alkuun hiukan nostalgiointia tyyliin silloin kun minä olin nuori...

Niin, muistaako kukaan niitä sellon muotoisia jätskejä Supereita?? En nyt kuollakenikaan muista oliko ne Ingmannin vai Valion. Noh, niit oli ainaskin suklaan, toffeen, lakun makuiset ja nonparelleja päällä. JA sit sisältä löyty viel makuraita...Muistuuko mieleen?

Noh kuiteskin mä aivan rakastin niitä toffeen makusia, ja kun ne joku kesä katos pakastealtaasta niin siitä saakka oikeen mikään jätski ei oo korvannu niitten paikkaa...Mutta mutta...

Maistoin eilen nyt sitten Kingiksen uutta (mulle ainakin uusi maku, en tiiä onko ihan niinkus uusi uusi...) kinuski-keksi makua. Ja sen ekan purasun jälkeen mikä ihana ilon tunne valtasi mut! Superi toffee on jälleen täällä!!! Ainakin mun suuhuni maistuu tismalleen samalta. Joten nyt ainakin tiedän mikä mun tän kesän ykkösjätski on!



Mulla on muuten aina joka kesä joku tietty jätski jota suosin. On ollu kingis, pingviini-tuutti, lakuapallo ym.

Muutenkin mun jätskitottumukset on aikas monimutkaset...


http://icecreamjournal.turkeyhill.com/blog/wp-content/uploads/2009/11/sundae-with-cherry.jpg

Muutamia mun jätskisääntöjä ym. random tietoa minusta ja jätskistä:

- en voi sietää suklaajätskiä mutta suklaakuorrute on namia
- en syö koskaan oikeen hedelmäjätskejä, siis joku mango yök (tiedän et se saattaa olla monen herkku)
- trio-jäätelö on kamalinta koska siinä läpäsee seulan ainoastaan vanilja
- mitä makeempaa jätskiä, sen parempi
- kingis-light on kamalaa kuraa, kunnon kermaa sen olla pitää
- laku ja salmiakkijätskit taitaa olla mun favouritteja
- tai sitten perus kingis...en tie...
- meillä oli pienenä siskon kanssa viiden jätskin päiväkiintiö...=P
- Mutta maailman paras jäätelö on edelleen semmonen muumi-lakrtitsijäätelö jota sai semmosessa sinisessä ämpärissä. Mä muistan sen maun niin hyvin! Ja tää on tosi juttu et semmosta jäätelöä on ollu ku meillä on äitin tykönä edelleen muutama ämpäri.

Noin, vähän taas lensi ajatus...=P Nooh, mutta nyt suunta kohti maaiuimalaa ja ehkäpä muutama jäätelö tulee siellä otettua...=D

2 kommenttia:

  1. AH OLIN UNOHTANUT TON MUUMIJÄTSKIN OLEMASSAOLON!!! se oli kyllä parasta jätskiä maailmassa!!

    VastaaPoista